Sancaktepe 15 Temmuz Stadyumu ve Şehit Selim Topal Spor Kompleksi, düzenlenen törenin ardından Beşiktaş JK Futbol Akademisi adıyla resmen faaliyete geçti. Açılış töreninde Beşiktaş Kulübü Başkanı Serdal Adalı, Sancaktepe Belediye Başkanı Alper Yeğin ve devlet yetkilileri yer aldı.
Adalı: “Özkaynak düzeni kulüp felsefemizdir”
Açılış töreninde konuşan Beşiktaş Başkanı Serdal Adalı, özkaynak düzeninin kulüp felsefesinin temeli olduğunu dile getirdi. Futbol altyapı takımlarının tamamının ve Kadın Futbol Takımı’nın antrenmanlarını ve maçlarını Sancaktepe sınırları içinde gerçekleştireceğini belirten Adalı, tesislerin kulübe kazandırılma maliyetinin amatör branşlar ile kadın takımının mevcut konaklama giderlerinden daha düşük seviyede kaldığını açıkladı. Türk sporunun geleceğine sahip çıkmanın kulübün asli görevi olduğunu da vurgulayan Adalı, altyapı yatırımlarının, Serpil Hamdi Tüzün gibi hocaların ve Süleyman Seba gibi başkanların yetişmesini hedefleyen anlayışla hız kesmeden süreceğini ifade etti. Adalı konuşmasını, projede emeği geçen devlet büyüklerine, kiralama sürecini yöneten Sancaktepe Belediye Başkanı’na ve yönetim kurulu üyelerine teşekkürlerini sunarak sonlandırdı.
Kapılar milli takımlara da açık
2500 seyirci kapasiteli stadyuma ek olarak projeye dahil edilen Şehit Selim Topal Spor Kompleksi’nde güreş dahil tüm amatör branşlar faaliyet gösterecek. Tesis kapılarını milli takımlara da açıyor. A Milli Kadın Futbol Takımı, ay sonunda Sancaktepe ilçesinde beş günlük kamp programı gerçekleştirecek.
Konuşmaların ve kurdele kesiminin ardından, bu sezon U-16 Gelişim Ligi’nde şampiyonluğa ulaşan Beşiktaş U-16 takımı ile siyah-beyazlı formayı geçmişte terleten efsane oyuncular bir gösteri maçı oynayarak töreni taçlandırdı.
Atıl tesise yeni rota
Bir dönem TFF 2. Lig’de mücadele eden Sancaktepe Belediyespor’un şirketleşerek amatör kümeye kadar gerilemesinin ardından stadyum profesyonel ev sahibinden yoksun kalmıştı. Atıl duruma düşmemesi amacıyla geçmişte Tuzlaspor gibi farklı kulüplere kiralanan spor kompleksi, yeni kiralama ihalesiyle birlikte rotasını tamamen altyapı yatırımlarına çevirdi.
İhale kararı yargıya taşınmıştı
Tesislerin 10 yıllığına kiraya çıkarılması, Eylül 2025’te Sancaktepe Belediye Meclisinde önemli tartışmaların ardından karara bağlanmıştı. Kamu maliyetlerini düşürmeyi hedefleyen Sancaktepe Belediyesi’nin açtığı ihaleyi ekim ayında Beşiktaş kazanmış, sözleşme süreci sonraki aylarda tamamlanmıştı. Kiralama kararının ardından AK Parti Grup Başkan Vekili Yunus Ustahabipoğlu; rekabet ilkelerine uyulmadığı, kamu zararı oluştuğu ve kamu hizmetinin devredilemezliği ilkesinin ihlal edildiği gerekçeleriyle konuyu yargıya taşımış, süreç ocak ayındaki meclis oturumunda da gündeme gelmişti. Eleştirilere yanıt veren Sancaktepe Belediye Başkanı Alper Yeğin, ihalenin tamamen şeffaf yapıldığını, belediyeyi spor kulüplerinin mali yükünden arındırmayı hedeflediklerini belirtmişti. Sözleşme kapsamında tesislerin maç günleri haricinde sabah ve akşam saatlerinde Sancaktepe halkının ücretsiz kullanımına açık kalacağı şartı da güvence altına alınmıştı.

